Waarschijnlijk wil jij je bedrijf gezond door laten groeien terwijl je klanten en aandeelhouders enthousiast zijn over je diensten en dienstverlening. Je wilt graag meerdere jaren van succes schrijven. De vraag is of je de successen die je voor ogen hebt gaat halen als je blijft doen wat je altijd hebt gedaan. We weten dat verandering de constante is alleen hoe zorg je in dit tijdperk van exponentiële verandering dat je de goede dingen blijft doen. Niet alleen technologie maar ook de mens is aan het veranderen. Een voorbeeld hiervan is de komst van de millennials. Zij stellen andere wensen en eisen aan een baan. Het aanbieden van een mooie auto, een goed salaris, carrière kansen en een coole functie is niet wat de doorslag geeft. Zij willen zinnig werk doen in een omgeving waarin persoonlijk groei, vrijheid, autonomie, verantwoordelijkheid en plezier op de werkvloer de norm is. Bevalt het werk niet? Dan zijn ze zo weer vertrokken richting een andere werkgever. Dit geldt ook voor de niet millennials alleen zijn zij loyaler naar de werkgever toe waardoor een overstap wat langer duurt. Een vraag die we samen oplossen is hoe kan je de mensen die goed zijn voor je bedrijf aantrekken en aan je binden?
Ondertussen laten de werk gerelateerde burn-out cijfers een constante stijging zien. We zitten op maar liefst 14% van de werkenden! Dit is geen goede combinatie met het aantal vacatures dat blijft stijgen. Werkstress neemt nog meer toe, het ziekteverzuim gaat omhoog en de consequenties is nog meer stress. Wist je dat de kosten voor werkstress gerelateerd verzuim op €1,8 miljard per jaar ligt. Een gezond bedrijf begint bij gezonde medewerkers. WOWmundo heeft een unieke aanpak waarin de mens als heel wordt gezien. De medewerkers krijgen naast meer inzicht over zichzelf en hun eigen geluk ook meer kennis over de eigen collega’s en klanten.
Je kan met allerlei vragen, uitdagingen en/of ambities zitten waar je graag antwoorden op wilt hebben die nodig zijn om het bedrijf een duurzame toekomst te geven. Voor het realiseren van het best haalbare resultaat is lef, vertrouwen en geduld nodig. Vanuit ontspanning en plezier meer zingeving geven aan het bedrijf, de medewerkers en de klanten. Het op maat gemaakte programma heeft minimaal één jaar tijd nodig om de transformatie duurzaam te laten zijn.
Onderdelen van het traject zijn:
Analyse fase waarin wij de ambities bespreken en waar pijnpunten zitten. We gaan met elkaar zowel met jou gesprek als met enkele van je teamleden.
Tijden een dag summit gaan we samen met jou en enkele medewerkers bespreken welke onderwerpen prioriteit krijgen binnen het traject. Aan het eind van de dag is het voor alle deelnemers het waarom, hoe en wat van het traject duidelijk.
Gedrag en Drijfveren analyse (D.I.S.C) Met deze analyses krijg je een heel goed beeld van je eigen gedrag en wat jij nodig hebt om in de ochtend met energie je bed uit te stappen. Deze kennis gaan we vervolgens inzetten tijdens je contact met je medewerkers.
Workshop waarin wij checken of de huidige visie en kernwaarden nog kloppen. Werken ze als een magneet voor huidige en nieuwe medewerkers? De beslissers samen met enkele medewerkers nemen deel aan deze workshop.
Plenaire workshops met alle leidinggevenden (maximaal 15 per keer). Denk bijvoorbeeld aan een sessie over belemmerende overtuigingen, positief taalgebruik, wat is (werk)geluk? De workshops worden zoveel mogelijk onsite gegeven.
Plenaire workshops met medewerkers (maximaal 15 medewerkers per keer) Je kan denken aan workshops over klantcontact, gedragsvoorkeur, positief taalgebruik, nieuwe tradities, communicatie met de Leidinggevende.
Eén op één coaching met een vaste coach voor de duur van het traject.
Coaching on the job met je eigen coach. Dit wil zeggen dat je ondersteuning krijgt tijdens het voeren van gesprekken met je eigen medewerkers. Na het gesprek krijg je feedforward en je gelijk kan toepassen in je volgend gesprek.
WOW foto waarin we om de twee weken met het aangewezen team aan tafel zitten voor het bespreken van de voortgang. We stellen de vraag of we nog de goede dingen aan het doen zijn.
Het traject heeft de meeste impact als het aansluit bij jullie ambities en wensen. Tijdens de analyse fase gaan wij in gesprek met de leidinggevenden en de medewerkers. De inhoud van de onderdelen wordt tijdens de Summit concreter gemaakt. Alle trajecten zijn verschillend doordat de wensen, ambities en pijnpunten van de afdelingen van elkaar verschillen. Dit kan zelfs gedurende het traject veranderen en daardoor blijft WOWmundo altijd in gesprek om te bespreken of we de goede dingen aan het doen zijn of dat er een wijziging nodig is.